دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: بازیگر جوان سینما و تلویزیون این روزها سریال «کیمیا» را روی آنتن دارد و با «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی حاضر است.

سینما

گلاره عباسي كه سريال‌هايي چون «در چشم باد»، «مدينه»، «نون و ريحون» و... را در كارنامه دارد، با حضور در «شيار143» بيش از پيش براي مخاطبان سينما شناخته شد. او كه در نخستين تجربه كارگرداني آبيار هم بازي كرده بود، نقشي كوتاه در «نفس» ايفا كرد تا در سومين همكاري با اين فيلمساز، براي حضور در جشنواره سي و چهارم آماده شود.

عباسي درباره تجربه همكاري چندباره با يك كارگردان و دلايل آن به همشهري مي‌گويد: وقتي براي دومين يا سومين بار با يك كارگردان كار مي‌كنم، تأثيري در نوع بازي‌ام ندارد. در طول بازيگري اين اتفاق بارها برايم افتاده اما مهم آن است كه بازيگر بتواند از عهده نقش بربيايد و به‌طور حتم اگر كارگردان خوب باشد، مي‌توان براي بار هزارم با او كار كرد.

  • لذت بازي در تلويزيون

بازيگر شيار143با اشاره به تمايل خود براي كار با كارگردانان صاحب‌سبك ادامه مي‌دهد: به‌عنوان بازيگر، خودم را محدود به مديوم خاص تلويزيون يا سينما نمي‌كنم. بازيگري برايم اهميت دارد و نقشي كه بتواند به من تجربه‌اي تازه اضافه كند. من با اينكه تجربه كار در سينما را دارم، تلويزيون را به واسطه ارتباط نزديك با مخاطب بيشتر مي‌پسندم. اين تعامل در شبكه نمايش خانگي هم برقرار است. مردم منتقداني هستند كه مي‌توان از نظرها و ديدگاه‌هاي آنها استفاده كرد.

عباسي از همكاري با كارگرداناني چون مرضيه برومند، فرزاد موتمن، سيروس مقدم، حسن فتحي و آبيار به نيكي ياد مي‌كند و مي‌گويد: يك كارگردان كاربلد اجازه بروز و ظهور به بازيگر مي‌دهد و بخش‌هاي ناشناخته او را كشف مي‌كند. من سبك كار، سليقه و نوع بازي گرفتن آبيار را از بازيگرانش دوست دارم. كارگرداناني هستند كه خطر مي‌كنند و نقش‌هايي به بازيگر مي‌دهند تا او از كليشه‌اي بودن خارج شود. او كه تا پيش از مدينه مقدم هميشه در نقش‌هاي مثبت حضور داشته، تأكيد مي‌كند:

بازي در نقش‌هاي مثبت و منفي تفاوت ندارد اما اگر يك بازيگر در يك قالب هميشگي بازي كند، ناچار به دام كليشه مي‌افتد. با اين حال هميشه دوست داشتم نقش‌هايي غيرقابل پيش‌بيني داشته باشم. سينما و تلويزيون برشي از زندگي واقعي هستند و يك بازيگر نمي‌تواند سال‌ها در يك نقش ثابت بازي كند. سريال مدينه باعث شد بازي در نقش متفاوت را هم تجربه كنم و اين تفاوت در سريال‌هاي كيميا و شهرزاد ديده مي‌شود. البته برخي كارگردانان هم هستند كه فرصت بازي در نقش متفاوت را به بازيگر نمي‌دهند.

  • حضور در كيميا و شهرزاد

عباسي درباره بازي در سريال كيميا به كارگرداني جواد افشار هم‌چنين مي‌گويد: به واسطه آشنايي با تهيه‌كننده و صحبت‌هايي كه با كارگردان داشتم، نقش فرزانه را پذيرفتم. كيميا سريالي است كه زحمت زيادي براي آن كشيده شده و نقش فرزانه برايم متفاوت بود. او يك زن آسيب‌ديده است كه راه زندگي خود را براساس موقعيتي كه داشته، اشتباه انتخاب كرده است. اميدوارم بتوانم نقش فرزانه را براي مخاطب باورپذير كنم.

آنها كه مجموعه‌هاي شبكه نمايش خانگي را دنبال مي‌كنند، بازي عباسي را در سريال شهرزاد ديده‌اند. او درباره همكاري با فتحي در نخستين تجربه نمايش خانگي مي‌گويد: فتحي ازجمله كارگردانان كاربلدي است كه به مخاطب خود احترام مي‌گذارد. او به كارش اشراف و احاطه دارد و سرنوشت و كيفيت اثر برايش مهم است. همكاري در پروژه شهرزاد برايم تجربه‌اي تازه است كه به آموخته‌هايم اضافه مي‌كند.

  • كارگردان توانمند كافي است

مهم‌ترين عوامل براي انتخاب يك پروژه، فيلمنامه و كارگردان است اما در انتخاب يك نقش بسياري از عوامل تأثيرگذارند؛ گروه بازيگران، فيلمنامه و يك كارگردان مجرب مي‌توانند مجموعه‌اي از عوامل مؤثر براي حضور در يك پروژه باشند. در اين ميان كارگرداناني هم هستند كه حضورشان براي قبول‌كردن نقش كافي است چرا كه نام كارگردان خيال بازيگر را راحت مي‌كند كه اين پروژه، داراي يك فيلمنامه قوي و بازيگران توانمند است. براي يك بازيگر، بازي مقابل دوربين هميشه با اضطراب همراه است و من 2بار اين اضطراب را تجربه مي‌كنم؛ يك‌بار هنگام ضبط و بار ديگر موقع پخش؛ يعني وقتي قرار است بازي من مورد نقد و قضاوت قرار بگيرد.

کد خبر 316394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha